ازدواج به روش خارجی ولی به سبک ایرانی

چند وقت پیش داشتم با دوستم حرف می زدم بهم گفت: مگه میشه خواسته باشی و کسی تو رو رد کنه!
گفتم حالا که شده و یک بار دو بار هم نبوده.
گفت: نه غیر ممکنه، تو پسر خیلی خوبی هستی پس حتما یا اونا اصلا نمی خواستند که ازدواج کنند یا لیاقتت رو نداشتند.

تا اینو گفت یه دفه فکرم شروع به کار کرد! تمام اون کسانی رو که قبلا باهاشون برخورد داشتم یکی یکی بررسی کردم و دیدم نه اصلا اینطور نیست، من هیچ کدوم رو الکی انتخاب نکرده بودم و همشون خیلی خوب بودند، اگر اینطور نبود من انتخابشون نمی کردم!

بهش جواب دادم: نه! اینطور نیست و من برعکس فکر می کنم، یعنی در واقع من لیاقت اونا رو نداشتم.
گفت: نه اشتباه می کنی؛ این روزا به سختی می تونی آدمی پیدا کنی که بی ریا باشه، صادق باشه و علاقه مند به زندگی، پسرایی که اهل رفیق بازی نباشند و کسانی که اهل دروغ گویی نباشند؛ اینجور افراد تقریبا نایابه و دختری که چنین شخصی رو پیدا کنه مسلما اونرو به راحتی ول نمی کنه. بعد بهم گفت: تو بزرگترین سرمایه ت اینه.
لبخند زدم و گفتم: سرمایه! مثه این میمونه که یک ماشین شمش طلا داشته باشی اما هیچ کس ازت نخره و همه استدلالشون این باشه که طلای ساخته شده به دردشون می خوره نه طلایی که روش کاری نشده، هر چند هم که شمش طلا زیباییش از طلای کار شده بیشتر باشه!

دوستم گفت: آره راست می گی. این روزا مردم اون چیزی رو که می بینن براشون مهمه ومهم نیست که درست می بینن یا نه و می خوان یک دفه آخر خط رو ببینن. مشکل من و تو و افرادی مثه ما اینه که به چیزایی فکر می کنیم که دیگران بهش فکر نمی کنن.

دیگه حرفی نداشت که بزنه فقط گفت خیلی برات ناراحتم و من گفتم نگران نباش بدون سختی آدم به جایی نمی رسه و این نه تقصیر منه و نه تقصیر اونا و در واقع هیچ کس تو این ماجرا مقصر نیست مشکل اینجاست که ما می خواهیم به روش مدرن عمل کنیم ولی بلد نیستیم چطور و نمی دونیم که روشی که دیگران دارند و ما می خوایم تقلید کنیم نیازمند اینه که فکرمون رو اصلاح کنیم و منطقی فکر کنیم و نه فقط از روی احساسات و یا عقاید قدیمی.

هنوز پسرا و دخترا نمی دونن که چرا می خوان ازدواج کنن.
چی از طرف مقابلشون می خوان.
چه نیازهایی خودشون دارن.
چه نیازهایی جنس مخالفشون داره.

چطوری باید زندگی کنن.
چه چیزهایی توی یک زندگی باعث خوشبختی میشه.
چطور نیازهاشون ارضا میشه.
فرق عشق کاذب با عشق واقعی چیه؟
چطور باید جنس مخالفشون رو بشناسن.

تقریبا همه دخترا توی جامعه ما فکر می کنن که پسرا بدترین موجودات روی زمین هستند!
تقریبا همه پسرا توی جامعه ما فکر می کنن که دخترا فقط به درد تفریح می خورن!

چرا؟ چون به دلایلی که گفتم نمی تونن درست انتخاب کنن و درست انتخاب نکردن یعنی شکست در زندگی و در نتیجه شایع شدن عقاید کاذب در بین همه!

جامعه ما داره از یک مرحله بحرانی میگذره و این وسط خیلیا ممکنه از بین برن و خیلیا ممکنه داغون بشن و برعکس خیلیا به جاهای بهتر برسن و البته معلوم نیست بعد از این مرحله بتونیم راه درست رو پیدا کنیم یا نه ولی در هر صورت بعد ازین مرحله همه چی درست میشه چون یا راه درست رو پیدا می کنیم یا اینکه همه چی از بین میره و از صفر شروع می کنیم.


نظرات

‏ناشناس گفت…
سلام
جالب بود
و خوندنی
موفق باشی
xinroom.blogfa
‏ناشناس گفت…
سلام محمد خان !
من رو که یادته؟ از کلوب
امیدوارم حالت خوب باشه
و همیشه سر حال و موفق باشی
‏ناشناس گفت…
ببخشید اسمم فراموش شد
آرش هستم ، فقط اومدم یه سر بزنم بهت
خدانگهدار
‏ناشناس گفت…
جالب بود.
اما میدونی به نظر من آدم از یه سنی که میگذره انتخاباش سخت تر میشه.شاید مثلا فکر میکنه جالا این همه سال صبر کردم نکنه عجله کنم و اشتباه کنم.بحر حال این بحرانی که میگی هست.هم میتونه اجتماعی باشه هم فردی.

پست‌های معروف از این وبلاگ

تصویر

مغز انسان

ترس چگونه عمل می کند؟