درباره بوسیدن

این رو از سایت ویکی پدیا ترجمه کردم البته قسمت فارسی اون رو هم خودم نوشتم فردا نرید ببینید این دقیقا مثه اونه بعد بگین دزدی کرده:

انسان شناسان هنوز به یک اتفاق نظر در مورد اینکه آیا عمل بوسیدن یاد گرفتنی می باشد یا غریضی نرسیده اند. این عمل ممکن است با عمل تمیز کردن که در بین حیوانات دیده می شود ارتباط داشته باشد.
بوسیدن این امکان را می دهد که زوجهای احتمالی (که انتظار می رود با هم زندگی مشترک داشته باشند) ماده شمییایی موجود در بدن یکدیگر به نام فرومون * را بو کشیده و طعم آنرا حس کنند، این ماده برای سازگاری بیولوژیکی می باشد.
زنان به طور ناخودآگاه به سمت مردانی بیشتر جذب می شوند که قسمتی ** از ژنوم آنها با یکدیگر تفاوت دارد
لازم به ذکر است که هر چه اختلاف این قسمت از ژنوم مرد و زن بیشتر با یکدیگر تفاوت داشته باشد قدرت مقابله با بیماریها بیشتر می شود و درنتیجه فرزندان این زوج نیز در برابر بیماریها قوی تر می باشد. پس شانس بیشتری برای زنده ماندن بیشتر وجود دارد.
به همین دلیل است که بعضی زوجها که دارای چنین تفاوت زیادی می باشند بیشتر مواقع در کنار هم دیده میشوند.

همچنین تحقیقات در دانشگاه آلبانی نشان می دهد که زنان از بوسیدن به عنوان یک وسیله برای پیدا کردن پدر مناسب برای فرزندانشان استفاده می کنند و مردان را بیشتر بر اساس کیفیت اولین بار بوسیدن قضاوت می کنند.

در بین بعضی جانوارن نیز این عمل مشاهده می شود مخصوصا در بین بعضی از پرندگان به صورت رفتارهای نوک به نوک و یا دهان به دهان مشاهده می شود.
سگها و گربه ها و دیگر حیوانات نیز این عمل را به صورت لیسیدن انجام میدهند .

Pheromone*
Major Histocompatibility Complex**


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تصویر

مغز انسان

ترس چگونه عمل می کند؟